Hopi, 19 milyon müşterinin alışveriş alışkanlıkları analiz etti: 1 milyon kişi sadece tek renk giyiyor!

Perakende Sektöründe Trendler Değişiyor: Hopi Perakende Raporu 2024 Yayınlandı

Perakende sektöründe önemli bir yere sahip olan Hopi, 10. yılında sektöre yön verecek “Hopi Perakende Raporu 2024″ü yayınladı. Rapor kapsamında 300’den fazla marka ve 19 milyondan fazla müşterinin alışveriş alışkanlıkları analiz edildi.

Rapora göre, sadık müşterilerin harcama potansiyeli yüzde 73 arttı. AVM ziyaretlerinde mağaza gezme oranı azalmasına rağmen müşteri başına harcama miktarı yüzde 63 arttı. En fazla giyim ve ayakkabı alışverişi ise İstanbul, Ankara ve İzmir’de gerçekleşti.

Özel günlerde yapılan alışverişlerde, Kurban Bayramı ve Babalar Günü, Black Friday’e göre daha fazla ilgi gördü. Alışveriş yapan müşteri sayısı yüzde 20 arttı.

Rapor ayrıca, 1 milyon müşterinin sadece siyah renk giydiğini ve mağazalarda kombinlerini tek bir reyonda görmek istediklerini ortaya koydu.

Büyükşehirlerde yapılan alışverişlerde “kendine yatırım” trendi öne çıkarken, küçük şehirlerde ise “ihtiyaç odaklı” alışverişler dikkat çekti. Ayrıca kozmetik alışverişlerinde büyükşehirlerin payı 2 kat artarken, küçük şehirlerde ise akaryakıt ve ev dekorasyonu sektörlerinin payları artış gösterdi.

İndirim Değil İhtiyaç, Müşteriyi Harekete Geçiriyor

Perakende sektörünün önde gelen isimlerinden Hopi’nin CEO’su Elif Ateşok Şatıroğlu, 2024 yılında 5,3 milyon aktif müşteriye ulaştıklarını ve toplamda 15,5 milyon işlem gerçekleştiklerini belirtti. Şatıroğlu, Hopi’nin müşterilere benzersiz bir deneyim sunan bir yapıya dönüştüğünü ifade etti.

Devam eden rekabet ortamında markaların daha etkili ve hedefe odaklı çözümler aradığını belirten Şatıroğlu, yakın zamanda Borsa İstanbul’da hisse senedi ve fon işlemlerine başladıklarını, Amerikan Borsaları’nda düşük tutarlarla hisse alımı imkanı sunacaklarını da açıkladı.

Türk Perakende Sektöründe Sadakat Trendi

Hopi’nin Büyüme ve Veriden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Mihrican Ünlü ise, perakende sektöründe sadakatin büyük önem taşıdığını vurgulayarak, kriz dönemlerinde müşterilerin bildiklerine ve güvendiklerine yönelmeye daha meyilli olduklarını belirtti. Sadık müşterilerin harcamalarındaki artışın yüzde 73’e ulaştığını ifade eden Ünlü, markaların müşteri deneyimine odaklanmaları gerektiğini söyledi.

Related Posts

Orta Doğu krizi piyasayı vurdu: Brent petrol ne kadar oldu?

Cuma günü 76,31 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı, günü 73,67 dolar seviyesinde tamamladı. Brent petrolün varil fiyatı, bugün kapanışa göre yüzde 0,14 artışla 73,77 dolar oldu. Batı Teksas türü (WTI) ham petrolün varili 71,85 dolardan …

Avrupa borsaların nefes aldı: Hürmüz Boğazı krizi önlenedi! (16 Haziran 2025)

Stoxx Europe 600 endeksi yüzde 0,1 artışla 545,5 puandan, Almanya’da DAX 40 endeksi yüzde 0,3 yükselişle 23.566 puandan, İngiltere’de FTSE 100 endeksi yüzde 0,2 kazançla 8.870 puandan ve İtalya’da FTSE MIB 30 endeksi yüzde 0,5 primle 39.639 puandan …

Borsa haftaya nasıl başladı? Gözler ödemeler dengesinde! (16 Haziran 2025)

Cuma günü satışların baskın olduğu Borsa İstanbul’da BIST 100 endeksi, yüzde 2,19 değer kaybıyla 9.311,88 puandan kapandı. Açılışta BIST 100 endeksi, bir önceki kapanışa göre 3,14 puan ve yüzde 0,03 düşüşle 9.308,75 puana indi. Bankacılık endeksi …

Kritik gün yaklaşıyor: Merkez Bankası’nın faiz kararı ne olacak?

Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası’nın haziran ayı faiz kararı ekonomi gündeminde öncelikli yer alıyor. Piyasalar, faiz oranlarındaki olası değişiklikleri yakından takip ediyor. Peki perşembe günü yapılacak toplantıda çıkacak karara yönelik uzmanların beklentileri ne yönde? İşte ayrıntılar…

Hazine yarın iki ihale düzenleyecek

Hazine ve Maliye Bakanlığı, yarın iki tahvil ihalesi gerçekleştirecek.

Aselsan’ın Endonezya’da ofisi açıldı

Türk savunma sanayiinin devlerinden Aselsan, milli muharip uçak Kaan’dan ilk etapta 48 adet alım için sözleşme imzalayan Endonezya’da ofis açtı.