Hopi, 19 milyon müşterinin alışveriş alışkanlıkları analiz etti: 1 milyon kişi sadece tek renk giyiyor!

Perakende Sektöründe Trendler Değişiyor: Hopi Perakende Raporu 2024 Yayınlandı

Perakende sektöründe önemli bir yere sahip olan Hopi, 10. yılında sektöre yön verecek “Hopi Perakende Raporu 2024″ü yayınladı. Rapor kapsamında 300’den fazla marka ve 19 milyondan fazla müşterinin alışveriş alışkanlıkları analiz edildi.

Rapora göre, sadık müşterilerin harcama potansiyeli yüzde 73 arttı. AVM ziyaretlerinde mağaza gezme oranı azalmasına rağmen müşteri başına harcama miktarı yüzde 63 arttı. En fazla giyim ve ayakkabı alışverişi ise İstanbul, Ankara ve İzmir’de gerçekleşti.

Özel günlerde yapılan alışverişlerde, Kurban Bayramı ve Babalar Günü, Black Friday’e göre daha fazla ilgi gördü. Alışveriş yapan müşteri sayısı yüzde 20 arttı.

Rapor ayrıca, 1 milyon müşterinin sadece siyah renk giydiğini ve mağazalarda kombinlerini tek bir reyonda görmek istediklerini ortaya koydu.

Büyükşehirlerde yapılan alışverişlerde “kendine yatırım” trendi öne çıkarken, küçük şehirlerde ise “ihtiyaç odaklı” alışverişler dikkat çekti. Ayrıca kozmetik alışverişlerinde büyükşehirlerin payı 2 kat artarken, küçük şehirlerde ise akaryakıt ve ev dekorasyonu sektörlerinin payları artış gösterdi.

İndirim Değil İhtiyaç, Müşteriyi Harekete Geçiriyor

Perakende sektörünün önde gelen isimlerinden Hopi’nin CEO’su Elif Ateşok Şatıroğlu, 2024 yılında 5,3 milyon aktif müşteriye ulaştıklarını ve toplamda 15,5 milyon işlem gerçekleştiklerini belirtti. Şatıroğlu, Hopi’nin müşterilere benzersiz bir deneyim sunan bir yapıya dönüştüğünü ifade etti.

Devam eden rekabet ortamında markaların daha etkili ve hedefe odaklı çözümler aradığını belirten Şatıroğlu, yakın zamanda Borsa İstanbul’da hisse senedi ve fon işlemlerine başladıklarını, Amerikan Borsaları’nda düşük tutarlarla hisse alımı imkanı sunacaklarını da açıkladı.

Türk Perakende Sektöründe Sadakat Trendi

Hopi’nin Büyüme ve Veriden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Mihrican Ünlü ise, perakende sektöründe sadakatin büyük önem taşıdığını vurgulayarak, kriz dönemlerinde müşterilerin bildiklerine ve güvendiklerine yönelmeye daha meyilli olduklarını belirtti. Sadık müşterilerin harcamalarındaki artışın yüzde 73’e ulaştığını ifade eden Ünlü, markaların müşteri deneyimine odaklanmaları gerektiğini söyledi.

Related Posts

Yine eşek eti skandalı! Pide harcı ve pastırmanın içinden çıkanlar pes dedirtti

Tarım ve Orman Bakanlığı düzenli olarak gıdada taklit ve tağşiş yapılan ürünler ve sağlığı tehlikeye düşüren ürünler listesini güncelliyor. Son listede pastırma, pide harcı, isot, tatlı toz biber, sucuk ve peynir ürünlerinin içinden çıkanlar pes dedirtti. İşte detaylar…

Yapay zekâlı gözlük yarışı

Yapay zekâ, teknolojik gözlüklere olan yatırımları da yeniden canlandırdı.

Borsa kırmızıya direndi: Altın rekora yürüdü

Borsa İstanbul’da BIST 100 endeksi, dalgalı bir günün ardından günü 27,15 puanlık artışla 10.358,46 puandan tamamladı. Güne güçlü bir açılışla başlayan endeks, gün içinde 10.441,05 puana kadar yükselse de kapanışta yükseliş sınırlı kaldı. Endeksin …

Rekabet Kurulu’ndan, Google’a 355 milyon lira para cezası

Rekabet Kurulu, Google’a yükümlülüklerini yerine getirmediğinden dolayı 2024 yılı gayri safi gelirlerinin her gün için on binde beşi oranında olmak üzere toplamda 355 milyon 143 bin 671,89 TL idari para cezası uyguladı.

BYD Seal 06 DM-i Wagon piyasaya sürüldü: 15 bin dolara 2.000 km menzil

Seal ailesinin ürün gamını genişleten BYD, “Seal 06 DM-i Touring Edition” adını taşıyan wagon modelini düzenlediği etkinlikte resmen tanıttı. Araç, Çin’de 109.800 RMB’den başlayan fiyatlarla satışa çıkarken, 119.800 ve 129.800 RMB’lik iki farklı …

Bakan Şimşek’ten Londra’da anlamlı açıklama: Türk Lirası’nda kararlı hareket

Londra’da temaslarda bulunan Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Türk Lirası’ndaki oynaklığın önemli ölçüde azaldığını açıkladı. Kararlı bir şekilde değer kaybeden Türk Lirası verileri bakanı doğrularken Londra’da bakan tarafından sarf edilen sözler mevcut kadro ile Türk ekonomisinin geleceğine yönelik endişeleri daha da arttı.