Türkiye’nin sosyal medya tablosu: O uygulama 58.4 milyon kişi ile zirvede

Türkiye’de İnternet ve Sosyal Medya Kullanımı Hakkında Yapılan Araştırma Sonuçları

Türkiye’de internet kullanıcıları hızla artıyor ve son verilere göre bu sayı 77,3 milyona ulaşmış durumda. Sosyal medya kullanıcılarının sayısı da son bir yılda yüzde 1,7 oranında artarak dikkat çekiyor. Bu kullanıcıların yüzde 53,4’ü erkeklerden oluşurken, yüzde 46,6’sı ise kadınlardan oluşuyor.

İnternet kullanıcıları Türkiye genelinde günlük ortalama 7 saat 13 dakika süreyle internette vakit geçiriyor ve bunun 2 saat 43 dakikasını sosyal medya platformlarında harcıyorlar. Ayrıca, her birey aylık ortalama 7,6 farklı sosyal medya platformunu da kullanıyor.

Kullanıcıların sosyal medya platformlarında en fazla tercih ettiği şey, arkadaşlarının, aile üyelerinin ve tanıdıklarının hesaplarını takip etmek. Bunun yanında, kullanıcılar satın aldıkları ya da almayı düşündükleri markaların hesaplarını da sıkı bir şekilde takip ediyorlar.

Bakan Uraloğlu, sosyal medya kullanımının amacını haberleri takip etmek, arkadaşlar ve aile ile iletişim kurmak ve boş zamanları değerlendirmek olarak sıralıyor.

Platform bazlı verilere göre, Instagram Türkiye’de en popüler sosyal medya uygulaması konumunda ve 58,4 milyon kullanıcıyla liderliği elinde bulunduruyor. Onu sırasıyla 57,5 milyon kullanıcıyla YouTube ve 40,2 milyon kullanıcıyla TikTok takip ediyor.

Facebook’un Türkiye’deki kullanıcı sayısı 34,8 milyon iken, X platformu (eski adıyla Twitter) kullanıcı sayısı 19,7 milyon olarak belirlendi. Geleceğe yönelik tahminlere göre ise Instagram kullanıcı sayısında yüzde 8,5’lik bir artış beklenirken; TikTok, Facebook ve X platformları için bu artış sırasıyla yüzde 2,9, yüzde 1,3 ve yüzde 1 olarak öngörülüyor. YouTube kullanıcı sayısında ise herhangi bir değişiklik beklenmiyor.

Kullanıcıların platformlarda harcadıkları zaman da oldukça dikkat çekici:

Instagram’da ayda ortalama 32 saat 36 dakika, TikTok’ta 26 saat 26 dakika, YouTube’da 23 saat 31 dakika ortalama süreyle geçiriliyor. Facebook’ta ise bu süre 9 saat 45 dakika iken, X platformunda ise 5 saat 4 dakika harcanıyor.

Related Posts

Kapadokya’da ‘Bisiklet Festivali’ heyecanı

UNESCO Dünya Mirası listesinde yer alan Kapadokya, farklı disiplinlerden bisiklet tutkunlarını 13-15 Haziran tarihlerinde konuk edecek.

Google’dan ekran temelli aramada devrim

Google, akıllı telefonlarda kullanılan Circle to Search özelliğini yapay zekâ destekli Gemini ile entegre etmeye hazırlanıyor. Google App’in “6.18.37.sa.arm64” beta sürümüne ait APK dosyasının analizine göre, şirket bu iki hizmeti birleştirerek arama …

Felçten kurtuluşun anahtarı yapay zeka destekli dil köprüsünde mi? Uzmanlar anlatıyor

Kaliforniya Üniversitesi, San Francisco (UCSF) araştırmacıları, felç nedeniyle konuşma yetisini kaybeden bir hastanın hem İspanyolca hem İngilizce iletişim kurmasını sağlayan ikili dil beyin implantını geliştirdi. Nature Biomedical Engineering …

Nissan fabrikaları kapanıyor mu? Japon otomotiv devi yolun sonuna geldi

Japon otomotiv devi Nissan, ekonomik darboğazın etkisiyle radikal adımlar atmaya hazırlanıyor. Elektrikli araç devrimi, Çinli üreticilerin agresif yükselişi ve küresel talep daralmasıyla sarsılan şirket, Japonya’daki bazı fabrikalarında üretimi durdurmayı planlıyor. Honda’nın birleşme teklifinden vazgeçmesiyle yalnız kalan Nissan, aşırı üretimi azaltmak ve yeniden yapılanmak için fabrikalarını kapatma seçeneğini de değerlendiriyor. Nikkei’nin haberine göre bu kararlar henüz netleşmedi ancak şirketin yüzleştiği zorluklar, otomotiv sektöründe ayakta kalmanın her geçen gün daha da zorlaştığını ortaya koyuyor.

Sonunda altın üretildi: Bir maddeyi çarpıştırıp tarihi değiştirdiler

Bilim dünyası, tarih boyunca simyacıların hayalini kurduğu bir dönüşüme tanıklık etti. Avrupa Nükleer Araştırma Merkezi (CERN) bünyesindeki Büyük Hadron Çarpıştırıcısı’nda (LHC) gerçekleştirilen deneyde altın oluşumu resmen doğrulandı.

Nobel ödüllü Prof. Dr. Aziz Sancar: Beyin kanser hücresini öldüren keşfimiz için maddi destek bulamıyoruz

“İnsanlarda kullanılabilmesi için iki yıl boyunca klinik deneylerde yan etkilerini araştırmamız gerekiyor”