WhatsApp, Yıllar Sonra Bir İlke İmza Atıyor: Artık Reklam Gösterecek

WhatsApp, 2009 yılında kullanıcı gizliliği ve reklamsız bir mesajlaşma deneyimi vaadiyle hizmet vermeye başladı. Bugün ise 2 milyardan fazla kullanıcısı ile küresel bir iletişim devi konumunda olan platform, Meta tarafından satın alındıktan sonra uzun bir süredir gelir modeli arayışındaydı. Meta, sonunda bu arayışa son verdi ve WhatsApp üzerinde reklam gösterimine başladı. Uygulamanın “Güncellemeler” sekmesinde, özellikle “Durum” ve “Keşfet” kısımlarında sponsorlu içeriklerin yer alacağı bilgisi paylaşıldı.

WhatsApp Artık Reklam Gösterecek
Meta’nın resmi blogunda duyurduğu üzere, WhatsApp reklamları yakın gelecekte kademe kademe kullanıcılara sunulacak. Reklamlar, uygulamanın “Güncellemeler” sekmesinde, özellikle “Durum” ve “Keşfet” alanlarında görüntülenecek. “Durum” sekmesinde, kullanıcıların paylaştığı hikayeler arasında sponsorlu görseller ve videolar bulunacak; Instagram Hikayeleri’nde olduğu gibi.

“Keşfet” sekmesinde ise markaların doğrudan görünürlüğünü artırmak amacıyla sponsorlu kanallar önerilecek. Meta, reklamların kişiselleştirilmesi için kullanıcıların dil, konum ve takip ettiği kanallar gibi sınırlı verileri kullanacak ancak kişisel mesajlar, grup sohbetleri veya aramalar reklam hedeflemesine dahil edilmeyecek.

WhatsApp’ın reklamsız deneyim sunma geleneği, platformun popülaritesinin önemli nedenlerinden biriydi. Ancak Meta’nın platformda reklam gösterme kararı, şirketin kurucu ortakları Jan Koum ve Brian Acton’ın reklamsız mesajlaşma taahhüdüne ters düşüyor. Meta, kullanıcı verilerinin gizliliği ve uçtan uca şifreleme konularında hassasiyetini koruyarak reklam modelini duyurdu. Kullanıcılar, reklam tercihlerini özelleştirebilecekleri “Hesap Merkezi” üzerinden belirleyebilecek ve gizlilik endişelerini hafifletmeyi hedefleyen bazı reklam kategorilerini sınırlandırabilecekler.
